Zoekmachine optimalisatie

Goed vindbaar zijn in Google is een must voor bedrijven. De meeste internetgebruikers gebruiken Google namelijk niet alleen om te zoeken naar relevantie informatie, maar ook om simpelweg naar een bedrijf te navigeren. In dit geval voert iemand de bedrijfsnaam in en verwacht dat direct de website van het bedrijf in de resultaten naar voren komt. Mensen onthouden tegenwoordig simpelweg de domeinnaam niet meer. Het is dus van groot belang dat u goed in Google geïndexeerd bent.

Het optimaliseren van een website voor zoekmachines is een grote klus. Er zijn een aantal verschillende zaken die bij het optimaliseren aan bod komen. Sommige onderdelen zijn eenvoudig op te lossen, en andere kunnen juist zeer arbeidsintensief en/of ingewikkeld zijn.

Titel

Technische optimalisatie

Dit is een optimalisatie waarbij vooral aan de onzichtbare kant gesleuteld wordt. Er wordt bijvoorbeeld gekeken wat er op server niveau verbeterd kan worden om de snelheid te optimaliseren. Denk hierbij aan trage queries. Ook zullen wij zorgen dat er gebruik gemaakt wordt van cache technieken zodat de website zo snel mogelijk geladen wordt bij bezoekers.

Content optimalisatie

Deze optimalisatie is ook onzichtbaar, maar is wel op een hoger niveau dan dat bij de technische optimalisatie wordt gedaan. Hierbij wordt gekeken of de HTML opbouw wel goed is (juist gebruik van H1 elementen). Daarnaast zullen we aan de slag gaan om de content te analyseren en te verbeteren. Het is belangrijk dat zaken als keyword spoofing wordt voorkomen.

Backlink profiel

De website kan nog zo goed geoptimaliseerd worden, wanneer de waarde van de domeinnaam zwak is, dan is het heel erg moeilijk om top posities voor sterke zoekwoorden te krijgen. Wij werken samen met verschillende partijen om een goede backlink strategie op te zetten. Hierbij worden links op relevantie websites geplaatst en content geschreven op relevantie websites. Op een zo natuurlijk mogelijke manier werken wij continu verder aan het creƫren van een steeds groter wordend netwerk aan links zodat de waarde van uw domeinnaam steeds sterker wordt.

Inrichting en verbetering hulpmiddelen

Om een goede analyse te kunnen maken, en om rapportages te kunnen maken is het noodzakelijk dat de juiste hulpmiddelen worden gebruikt. Bijvoorbeeld Google Analytics is belangrijk voor het meten van bezoekers, en de Google Search Console om te kijken of Google fouten heeft ontdekt tijdens het indexeren van uw website. Zo zijn er nog teal van tools die wij inzetten om continu uw website in de gaten te houden. Denk heirbij ook aan het continu meten van de posities van belangrijke zoekwoorden en ook ervoor zorgen dat er op de juiste zoekwoorden wordt getarged.

Crossmediaal adverteren

Het optimaliseren van uw website doet u om meer bezoekers en  conversies te creëren. Maar uiteindelijk wilt u elke bezoeker zo optimaal mogelijk benutten. Niet elke bezoeker gaat immers direct over tot het maken van een conversie op uw website. Door het slim inzetten van remarketing en andere marketing technieken kan een bezoeker getriggerd worden om later alsnog over te gaan tot een conversie. Hierbij kunnen ook middelen zoals radio en TV ingezet worden om uw doelgroep (opnieuw) te bereiken. Alle onderdelen samen moeten ervoor gaan zorgen dat uw bedrijf top of mind wordt bij de juiste doelgroep.

Maandelijkse onderhoud en rapportage

Voor het optimaliseren van een website is het vaak niet nodig om elke dag de hele dag aan de website te sluiten (uitzonderingen daar gelaten). In het begin van het optimalisatie proces is er vaak veel werk, maar zodra de technische optimalisatie goed is gezet is het vaak voldoende om een aantal uur per maand verder te werken aan het optimaliseren. Wij bieden onze klanten dan ook vaak een maand onderhoudscontract aan waarbij wij 4 uur per maand spenderen aan het optimaliseren. Dit betekend dat wij 1 uur per week werken aan het verbeteren, en dat Google deze verbeteringen rustig kan oppakken.

Zoekmachine optimalisatie

Hier komt tekst te staan.